Konfigurácia IMAP (POP3) účtu v e-mailovom klientovi Mail pre MacOS

Návod bol spravený na MacOS Mojave verzia:10.14.6. Iné verzie MacOS by mali byť vizuálne totožné, príp. len málo odlišné.

Toto je stručný návod, ako nakonfigurovať e-mailového klienta Mail v MacOS pre sťahovanie pošty prostredníctvom IMAP (POP3) protokolu zo schránok u Platon Webhostingu. Ako príklad je v obrázkoch uvedená schránka mailbox@testdomain.sk, ale postup je aplikovateľný pre ľubovoľnú e-mailovú schránku prevádzkovanú na našich serveroch.

IMAP a POP3 protokoly majú svoje špecifiká, o rozdieloch sa môžete tiež dočítať v našej sekcii Podpora, odporúčame však prioritne používať IMAP protokol.

Spustíme si aplikáciu Mail. V menu aplikácie Mail vyberte Mail -> Pridať účet....

V konfiguračnom okne "Vybrať poskytovateľa účtu (Mail)..." kliknite na Iný účet Mail....

Spustí sa Sprievodca vytvorením účtu. V okne "Pridať účet (Mail)" vyplňte políčka:

  • Meno: Platon Technologies (uveďte svoje meno napr.)
  • Emailová adresa: mailbox@testdomain.sk (uveďte svoju emailovú adresu, ktoré sa bude zobrazovať príjemcovi)
  • Heslo: zadajte svoje heslo do emailovej schránky

  • Potom klinite na Prihlásiť sa

    V nasledujúcom okne upresnite:

  • Typ účtu: IMAP (POP - obrázok vpravo pre POP3 účet)
  • Server prichádzajúcej pošty: imaps.platon.sk (pop3s.platon.sk - obrázok vpravo pre POP3 účet)
  • Server odchádzajúcej pošty: smtps.platon.sk (smtps.platon.sk - rovnaký aj pre POP3 - obrázok vpravo pre POP3 účet)
  • Po vyplnení pokračujte kliknutím na Prihlásiť sa

    Vaše emailové konto bolo nakonfigurované.

    V prípade spránych údajov sa Vám ešte objaví okno "Vyberte aplikácie, ktoré chcete používať s týmto účtom".

    Zvoľte Mail (môžete vybrať aj aplikáciu Poznámky, ktorá sa prepojí s účtom). Na záver kliknite na Hotovo a účet bude vytvorený.

    Vaše emailové konto bolo vytvorené. Odporúčame však v menu aplikácie Mail kliknúť ešte na Mail -> Nastavenia... pre upresnenie nastavení.

    Objaví sa okno, kde si v záložke Účty v sekcii Informácie o účte môžete zmeniť názov svojho konta, ktoré sa objaví v aplikácii Mail.

    V poli Popis si zvoľte ľubovoľný názov (v našom prípade sme ponechali názov: Testdomain)

    Následne sa prekliknite do sekcie Nastavenie servera a pre upresnenie nastavenia odškrtnite políčko "Automaticky spravovať nastavenie pripojenia" (červený rámik - aj pre IMAP aj pre SMTP)

    Po odškrtnutí políčok sa zobrazia podrobné informácie o nastavení "Servera prichádzajúcej pošty (IMAP)" a "Servera odchádzajúcej pošty (SMTP)".

    V prípade odlišností prosím upraviť jednotlivé parametre podľa obrázka a kliknúť na ULOŽIŤ

    Na ľavej strane obrázka môžete teda vidieť nastavenie serverov pre IMAP účet, v pravej časti sú nastavenie pre prípad použitia POP3 účtu.

    E-mailový klient je teraz nakonfigurovaný a možete ho používať.

    helpdesk

    sme pripravení pomôcť

    práve k dispozícií

    online pracovníkov 2 / 6

    Platon Technologies

    How can we help you?

    Prijímame hlásenia problémov či iných podnetov, súvisiacich s používaním našich produktov a služieb.

     

    helpdesk@platon.sk +421 222 111 321

    Ak potrebujete pomoc, kontaktujte nás e-mailom alebo telefonicky.

    • Telefonicky od 8:30 - 17:30
    • Niekedy aj cez víkendy
    • Jednoduchý a ľudský prístup
    • Riešime aj zložité problémy
    kontaktný formulár

    Dajte šancu našej online poradni. Nájdete v nej viac ako:

    • 6 kategórií
    • 58 návodov
    • 23 e-mailových nastavení
    • 7 programátorských tipov
    prejsť do poradne

    Otázky ohľadom naších produktov alebo špecifické požiadavky? Napíšte nám.

    Ďakujeme za odkaz

    V prípade potreby vás budeme kontaktovať.

    Nepodarilo sa odoslať

    Kontaktujte nás na helpdesk@platon.sk

    NEWSLETTER

    Prihlásiť sa na odber našich noviniek a aktuálnych akcií

    Ďakujeme za Váš odber

    Nepodarilo sa prihlásiť